Integrovaný systém řízení podniku představuje ucelený přístup Vojenského výzkumného ústavu, s. p., jak k obecnému řízení podniku, tak i k řízení jeho jednotlivých procesů. Prioritou v tomto ohledu je zachování rovnováhy mezi ekonomickou, sociální, bezpečnostní, ekologickou oblastí a oblastí hospodaření s energií, které jsou hlavní podmínkou pro trvale udržitelný rozvoj.
Vedení podniku se zavazuje k vytváření podmínek a uvolňování potřebných finančních a materiálních zdrojů pro dodržování stanovených zásad ISM. Od všech zaměstnanců vedení podniku očekává plnou podporu při plnění tohoto závazku, ztotožnění se s principy politiky ISM, jejich naplňování v každodenní praxi, předcházením vzniku chyb a předkládáním návrhů k neustálému zlepšování jeho funkčnosti.
Zárukou dosažení vynikajících výsledků a úspěšné budoucnosti podniku je dodržování následujících závazků a zásad všemi zaměstnanci.
1. Závazek vůči zakladateli
- zabezpečit zdravý a finančně samostatný podnik, který je schopný dalšího rychlého rozvoje a udržení schopností,
 - důsledným uplatňováním investičních záměrů dosáhnout návratnost investovaného kapitálu,
 - vést zaměstnance k hospodárnosti při nakládání se svěřenými technickými prostředky a majetkem,
 - optimalizovat spotřebu energií, v dlouhodobém horizontu snižovat jejich spotřebu
 
2. Závazek vedení podniku
- vedení podniku se zavazuje k trvalému zlepšování integrovaného systému řízení,
 - vedení podniku se zavazuje poskytovat přiměřené zdroje pro úspěšný růst podniku a pro zabezpečení zakázek,
 - vedení podniku bude dbát na vytváření vazeb mezi všemi organizačními jednotkami; tyto vazby jsou založeny na důvěře, poctivosti a spolupráci,
 - rozvíjet znalosti a dovednosti zaměstnanců jako nástroj ISM ku prospěchu a prosperitě celého podniku.
 
3. Ve vztahu k zákazníkům a zainteresovaným stranám budeme
- rozvíjet partnerské vztahy a podporovat vzájemnou důvěru tak, aby výsledkem byla vždy spokojenost zainteresovaných stran,
 - zkoumat současné i budoucí požadavky zákazníků a zainteresovaných stran, abychom na ně mohli efektivně reagovat, a budeme monitorováním ověřovat, zda jsou plněna jejich očekávání,
 - věnovat významné úsilí realizaci potřeb zákazníků jak z řad Armády České republiky, tak ostatních, ve vazbě na technické znalosti, kvalitu a termínové plnění smluv,
 - pružně reagovat na nové požadavky a oprávněné připomínky.
 
4. Ve vztahu k dodavatelům budeme
- udržovat partnerské vztahy na základě otevřené komunikace a oboustranně výhodné spolupráce,
 - preferovat dodavatele kvalitních produktů, kteří naplňují naše očekávání,
 - zabezpečovat rovné konkurenční prostředí pro naše stávající i budoucí dodavatele,
 - zvyšovat energetickou efektivitu a vyžadovat respektování politiky hospodaření s energií.
 
5. Ve vztahu k okolí budeme
- vůči státní správě, organizacím v našem okolí a jednotlivým lidem uplatňovat standardizovaný systém environmentálního managementu,
 - vytvářet partnerské vztahy s regionálními správními institucemi,
 - udržovat a rozvíjet vzájemně výhodnou spolupráci s výzkumnými ústavy, vysokými školami a vybranými výrobními podniky, které mohou dále rozvíjet námi vyzkoumané a vyvinuté metody, technologie a produkty.
 
6. Integrovaný systém managementu podniku
- jako hlavní nástroj řízení podniku důsledně udržovat, rozvíjet a současně zlepšovat a zefektivňovat integrovaný systém managementu,
 - rozhodován založit na objektivních a aktuálních údajích a informacích o stavu procesů a činností a tím rozvíjet podnikatelskou úspěšnost podniku,
 - dbát na důsledné dodržování zásad hospodaření s energiemi a snižování energetické náročnosti zařízení a budov,
 - prevencí rizik budeme předcházet možnostem vzniku mimořádných situací, jejichž důsledkem by mohl být negativní dopad na politiku.
 
7. Ve vztahu k zaměstnancům budeme
- vytvářet příznivé a motivující prostředí, které podporuje podnikavost, činorodost a osobní iniciativu každého zaměstnance,
 - dbát na růst vzdělanosti a dovedností každého zaměstnance, při zachování principů genderové rovnosti,
 - vytvářet bezpečné pracovní prostředí,
 - vychovávat zaměstnance k profesionálnímu chování a trvale toto chování od zaměstnanců vyžadovat.
 
8. Od zaměstnanců podniku vedení očekáváme
- týmovou práci a iniciativní spolupráci pro dosažení společných cílů podniku ve všech třech oblastech ISM,
 - aktivní přístup v hledání a podávání námětů, které vedou k neustálému zlepšování kvality produktů, procesů, environmentu a hospodaření s enegiemi,
 - vysokou odpovědnost v přístupu ke kvalitě vlastní práce spočívající v předcházení chybám a v kontrole výsledků své práce
 - zodpovědné chování ve vztahu ke spotřebě a úsporám všech druhů energií.